Jak stworzyć newsletter na WordPress – 9 najlepszych wtyczek do newslettera w 2022 roku
Jeśli chcesz zbudować trwałą relację z odbiorcami i sprawić, by wracali oni na Twoją stronę po więcej aktualizacji i informacji, powinieneś stworzyć newsletter.
Właściciele firm, blogerzy i konsultanci – wychodźcie na przeciw klientom i docierajcie do nich ze swoimi treściami. Wykorzystajcie tę opłacalną strategię marketingową, aby przyciągnąć ruch do swojej witryny. Podpowiemy Wam jak to zrobić.
Czy naprawdę potrzebujesz newslettera?
Pewnie często zadajesz sobie to pytanie, szczególnie teraz, kiedy tyle osób mówi o inwestowaniu w Instagrama czy Tik Toka, a nie w „umierające” medium e-mailowe. To tradycyjne już narzędzie marketingowe było powszechnie używane i uważane za skuteczne już przed pandemią, ale to właśnie okres narzucanego dystansu społecznego jeszcze bardziej je wypromował. W czasie pandemii klienci zmienili swoje zachowania w sieci, a regularne sprawdzanie skrzynki odbiorczej stało się codziennym rytuałem wielu osób.
Do wszystkich, jeszcze, wątpiących: e-mail marketing działa i ma się bardzo dobrze! I wbrew powszechnemu przekonaniu oczekuje się, że jego znaczenie będzie nadal rosło w przyszłości.
Ale jeśli nadal nie wierzysz w potęgę e-maila, spójrz na statystyki:
- W 2022 roku liczbę użytkowników poczty e-mail na całym świecie oszacowano na około 4,3 miliarda.
- Zaangażowanie e-mailowe stale rośnie: 78% marketerów odnotowało wzrost w ciągu ostatniego roku.
- Mimo, że media społecznościowe są niezwykle popularne, to aż 80% marketerów wolałoby zrezygnować z kanałów społecznościowych, niż z e-mail marketingu.
- A 59% marketerów B2B uważa e-maile za najskuteczniejsze w generowaniu przychodów.
- W 2019 ROI z e-mail marketingu wyniósł 4200% (z każdego wydanego 1 USD, e-mail marketing zwraca 42 USD).
Newsletter i wiadomości e-mail umożliwiają pozostanie w kontakcie z odwiedzającymi witrynę. Jeśli są dobrze zaprojektowane, czyli spersonalizowane, ukierunkowane i celowe to powinny budować zaufanie do Twojej firmy. Maile są świetnym sposobem na informowanie klientów o Twoich usługach i produktach, przypominanie im o ofertach i wyprzedażach oraz dostarczanie wartościowych treści, które są wysoko cenione przez odbiorców. Mimo tych wszystkich zalet, wiele e-maili nie dociera do skrzynki odbiorczej użytkownika lub po prostu nigdy nie zostaje otwartych. Dowiedz się więc, co zrobić, aby zmienić odwiedzających w potencjalnych, a ostatecznie w dochodowych klientów.
Zanim wyślesz newsletter
Żadna kampania nie odniesie sukcesu, jeśli nie podejmiesz wcześniej niezbędnych kroków przygotowawczych. Najpierw określ swoich odbiorców i cele, które chcesz osiągnąć. Co zamierzasz wysyłać klientom? Chcesz zaprezentować nowe produkty, generować ruch na stronie, a może dzielić się treściami eksperckimi? Czy Twoi odbiorcy woleliby dostać przypomnienia o rabatach, informacje o wpisach na blogu, czy ogólne aktualizacje dotyczące Twoich produktów i usług? Jeśli nie masz pewności, który cel jest najważniejszy, skorzystaj z ankiet i badań lub zapytaj klientów w mediach społecznościowych.
Przygotuj treści, które przyniosą Twoim klientom prawdziwą wartość, zbuduj harmonogram mailingowy i zawsze pisz teksty z najwyższą starannością i dbałością o styl i gramatykę.
Zwróć uwagę na nagłówki – wystarczy jeden chwytliwy wiersz tematu, aby odwiedzający otworzył wiadomość. Zawrzyj w treści newsy, ciekawostki, pytania, wskazówki, a przede wszystkim – spersonalizuj przekaz. Zaadresuj potrzeby użytkownika na podstawie jego historii zachowań na Twojej stronie. Napisz przekonującą treść e-maila o ciekawym temacie i nie zapomnij dodać call to action (CTA).
Kiedy już zdefiniujesz cele i odbiorców oraz określisz, o czym chcesz pisać – wybierz najlepszą wtyczkę do newslettera dostosowaną do Twoich potrzeb.
Odkryj wtyczki WordPress newsletter i wybierz najlepszą dla siebie
Mnogość wtyczek do newsletterów dostępnych na rynku, może przyprawić o zawrót głowy. Jednak tak bogata oferta to wartość dla Twojej firmy – możesz przeglądać różne opcje, aby wybrać tę, która najbardziej Ci odpowiada pod względem dostępnych funkcji, integracji i cen. Ale jeśli w którymś momencie pogubisz się w możliwych opcjach, pamiętaj o kilku cennych funkcjach, które powinna mieć skuteczna wtyczka:
- Łatwy w obsłudze interfejs (najwydajniejsze są edytory typu „drag-and-drop”).
- Przyjazne dla urządzeń mobilnych, responsywne i konfigurowalne szablony.
- Proste rozwiązania do zarządzania listą kontaktów i opcje śledzenia wydajności kampanii.
- Dostępność narzędzi pozwalających na segmentację list mailingowych i wysyłanie targetowanych newsletterów. Jest to kluczowa funkcja – marketerzy korzystający z kampanii segmentowanych odnotowali nawet 760% wzrost przychodów!
- Rozwiązania zapewniające, że Twoje e-maile nie trafią do spamu. Skoncentruj się na tej wtyczce, która oferuje użytkownikom funkcję opt-in (umożliwiającą użytkownikom dobrowolne zapisanie się na listę mailingową, poprzez wypełnienie formularza na dedykowanej stronie) oraz jest kompatybilna z zaufanym SMTP.
SMTP, czyli Simple Mail Transfer Protocol, służy do przesyłania wiadomości między kontami e-mail. SMPT używa odpowiedniego uwierzytelniania, aby Twoje wiadomości nie trafiły do folderu “śmieci”. Chociaż teoretycznie można wysyłać e-maile bezpośrednio z WordPressa, to wysyłane w ten sposób maile często identyfikowane są przez algorytmy jako spam i w rezultacie giną.
9 najlepszych wtyczek WordPress Newsletter
Istnieje kilka rodzajów wtyczek do newslettera WordPress – niektóre są powiązane z zewnętrznymi platformami do e-mail marketingu, a inne pozwalają tworzyć e-maile bezpośrednio w WordPressie. Istnieją również rozwiązania integrujące wszystkie usługi e-mail marketingu oraz inne wtyczki o podobnej funkcjonalności. Służą one przede wszystkim do rozszerzenia listy mailingowej.
Przyjrzyjmy się najczęściej polecanym i najpopularniejszym wtyczkom do newslettera WordPress.
1. Constant Contact
Pozdrowienia dla wszystkich nowicjuszy, którzy martwią się, że stworzenie ich pierwszego newslettera będzie zbyt skomplikowane. Constant Contact powstał specjalnie z myślą o Was. Ta jedna z najszybciej rozwijających się usług obsługujących e-mail marketing na całym świecie, robi za Ciebie prawie wszystko: od wysyłania ukierunkowanych i automatycznych wiadomości e-mail, łatwego śledzenia i raportowania kampanii, po wprowadzanie rozwiązań do udostępniania treści w mediach społecznościowych Wśród funkcji znajdziesz też bezpłatną bibliotekę obrazów, automatyzację wiadomości e-mail, ankiety, oraz darowizny online. A jeśli się zgubisz w mnogości opcji, masz wsparcie za pośrednictwem czatu, telefonu, poczty e-mail i biblioteki zasobów, nie wspominając już o ogromnej proaktywnej społeczności developerskiej. To dobre rozwiązanie dla start-upów, małych firm i organizacji eventowych, ale nie dla tych, którzy potrzebują zaawansowanej automatyzacji.
Kluczowe funkcje:
- Łatwa integracja z narzędziami cyfrowymi, np. Canva, Shopify, Salesforce, Zapier, Adobe Commerce, Aurea List Manager
- Możliwość ponownego wysłania e-maili do osób, które ich nie otworzyły
- Duża biblioteka szablonów
2. Newsletter
Jest to jedna z najlepszych wtyczek do newslettera dostępnych na WordPress, którą wykorzystuje już ponad 300 000 witryn. To stale ewoluujące rozwiązanie zbiera e-maile i może wysyłać nieograniczoną liczbę wiadomości do nieograniczonej liczby subskrybentów oraz umożliwia śledzenie tych wiadomości. Idealna do ukierunkowanych kampanii, wtyczka zawiera dostosowywalne motywy, widżety subskrypcji, strony i formularze.
Kluczowe funkcje:
- Łatwy w użyciu interfejs typu “drag and drop”
- Kompletny zestaw danych statystycznych, w tym dane o liczbie otwartych wiadomości e-mail i łączna liczba wysłanych maili
- Rozbudowana obsługa SMTP
- Model cenowy typu freemium
3. MailPoet
Wtyczka stworzona w 2011 roku, której zaufało już ponad 500 000 witryn WordPress. MailPoet ma łatwy w obsłudze system i piękne szablony, zoptymalizowane pod kątem wszystkich urządzeń. Bezpłatna opcja obejmuje wszystkie podtsawowe funkcje, takie jak: powiadomienia o postach, powitalne wiadomości e-mail, konfigurowalne szablony formularzy i opcje segmentacji subskrybentów w oparciu o ich zainteresowania. Gdy zdobędziesz ponad 1000 subskrybentów, możesz przejść do płatnej oferty wtyczki, która oferuje szczegółowe statystyki zaangażowania i integrację z Google Analytics.
Kluczowe funkcje:
- Zarządza działaniami z pulpitu WordPress
- Zgodność z RODO
- Dostępne tłumaczenia wiadomości (obsługuje aż 20 języków)
- Oferuje pełną integrację z WooCommerce wraz z określonymi opcjami segmentacji, w celu wysyłania spersonalizowanych wiadomości e-mail
4. Jackmail
Po 30-dniowym bezpłatnym okresie próbnym, za wtyczkę trzeba zapłacić. Ceny zaczynają się od 69 USD miesięcznie. Jackmail jest pierwszą wtyczką do newslettera WordPress z wbudowanym serwerem SMTP, który sprawi, że Twoje e-maile nie trafią do spamu. Nie musisz się więc martwić o własnoręczne ustawienia SMTP. Ponadto zawiera proste w obsłudze narzędzie do tworzenia newsletterów z trybem responsywnym i oferuje 48 bezpłatnych szablonów biuletynów, które możesz dostosować i spersonalizować zgodnie ze swoimi preferencjami.
Kluczowe funkcje:
- Kompatybilny z formularzami stron trzecich, takimi jak Ninja Forms, Gravity Forms, Contact Form 7, Formidable Forms, Bloom
- Wysyła automatyczne newslettery na podstawie ustalonych “wyzwalaczy” (na przykład „co tydzień” lub „nowy produkt”)
- W pełni zintegrowane narzędzie WordPress z serwerem pocztowym
- Importuje posty WordPress do wiadomości e-mail
5. Email Subscribers & Newsletters
Istnieje jeszcze jedna wtyczka, którą można zintegrować z narzędziami, takimi jak: WooCommerce, EDD – Easy Digital Downloads, Give, Contact Form 7, Ninja Forms, WPForms, Gravity Forms lub Forminator. Poznaj wtyczkę Email Subscribers & Newsletters – nazwa mówi już sama za siebie! To kompleksowe rozwiązanie pozwala zbierać leady, wysyłać automatyczne powiadomienia o wpisach na blogu i przesyłać powitalne e-maile. Krótko mówiąc – dzięki niemu Twój klient jest stale na bieżąco. Możesz wybrać opcję bezpłatną lub dwie płatne. Pakiet startowy (6,5 USD miesięcznie) zapewnia obsługę SMTP i szablony wiadomości e-mail, podczas gdy właściciele wersji PRO mogą skorzystać z automatycznego czyszczenia list e-mail z nieaktywnych rekordów i sprawdzania wyników spamu.
Kluczowe funkcje:
- Zbiera e-maile poprzez dodane pole subskrypcji
- Dodaje link do rezygnacji z subskrypcji w wiadomości e-mail
- Zapewnia rozwiązania single i double opt-in dla subskrybentów
- Kompatybilny z wtyczkami SMTP: WP Mail SMTP, Post SMTP, Easy WP SMTP, Easy SMTP Mail, WP Mail Bank
6. Mailchimp for WordPress
Jeśli kiedykolwiek musiałeś wysyłać dużą ilość e-maili, a biznesem online zajmujesz się już od pewnego czasu, prawdopodobnie już korzystałeś z narzędzia marketingowego Mailchimp. Wtyczka pozwala łatwo połączyć się z innymi rozwiązaniami firm trzecich, jest bardzo elastyczna i umożliwia osadzenie wbudowanych formularzy rejestracyjnych, praktycznie w każdym miejscu na stronie. Darmowa wersja jest dość bogata i pozwala wysyłać do 10 000 e-maili miesięcznie, jeśli masz nie więcej niż 2000 subskrybentów. Jeśli przekroczysz tę liczbę, plany abonenckie stają się droższe.
Kluczowe funkcje:
- Różnorodność dostępnych dodatków – wyskakujące okienka Boxzilla, Google reCAPTCHA, antyspam WPBrusier
- Zaawansowana integracja e-commerce z WooCommerce dla użytkowników premium
- Łatwy w obsłudze builder i rozwiązania dostosowane do wszelkiego rodzaju urządzeń
7. Drip
Drip to potężna platforma obsługująca zarówno wiadomości e-mail jak i SMS, stworzona dla biznesów e-commerce, blogerów i marketerów. Drip zapewnia rozwiązanie dwa w jednym – dzięki automatyzacji działań marketingowych, pozwala na masową wysyłkę wiadomości e-mail, jednocześnie umożliwiając też indywidualną obsługę klientów. Co więcej, za pomocą prostego interfejsu typu „drag-and-drop” pozwala na tworzenie wielokanałowych kampanii (e-maile, SMS-y, social media, pop-upy). Mimo, że Drip to przede wszystkim narzędzie do automatyzacji marketingu, to jest ono intuicyjne i doskonale współpracuje z witrynami e-commerce, dzięki możliwości integracji z WooCommerce, BigCommerce i Shopify.
Kluczowe funkcje:
- Segmentacja ofert, pozwalająca na automatyczne targetowanie klientów ze spersonalizowaną treścią
- Włącza SMS-y do marketingu e-commerce
- Funkcja atrybucji przychodów z wiadomości e-mail; na podstawie kliknięć i interakcji na stronie pokazuje, jaki przychód wygeneruje każdy e-mail
8. HubSpot
Kompleksowe rozwiązanie, które łączy marketing e-mailowy i zarządzanie kontaktami (CRM) oraz zawiera darmowy kreator formularzy, czat na żywo i pop-upy. Chociaż biblioteka szablonów nie jest obszerna, to możesz dzięki niej tworzyć piękne newslettery na konkretne okazje (na przykład „Dziękuję” lub „Premiera produktu”). Największą zaletą HubSpot jest to, że umożliwia tworzenie spersonalizowanych doświadczeń dla każdego odwiedzającego, z ukierunkowanymi tematami, treściami, linkami i CTA opartymi na analizie danych. Darmowa wersja umożliwia wysyłanie 2000 e-maili miesięcznie, jednak trzeba pamiętać, że branding HubSpot’a jest widoczny, dopóki nie wykupi się płatnego planu.
Kluczowe funkcje:
- Responsywne newslettery, formularze i wyskakujące pop-upy, łatwe do zbudowania w edytorze typu „drag-and-drop”
- Zintegrowany z bezpłatnym CRM
- Informacje z CRM wykorzystywane do personalizacji e-maili
- Szybkie tworzenie autoresponderów i testów A/B dla tematów maili
9. OptinMonster
Żadna lista nie byłaby kompletna bez tej, najlepiej sprzedającej się, wtyczki, którą wykorzystuje już ponad 1.200.000 stron internetowych. Jedną z głównych elementów, które sprawiły, że OptinMonster jest tak popularny, są wyskakujące pop-upy o wysokiej konwersji, które można łatwo stworzyć w edytorze wizualnym. Możesz spersonalizować i ukierunkować je na podstawie zachowań klientów. Nie ma bezpłatnej wersji tej wtyczki, jednak podstawowy plan możesz uzyskać już za 9 USD miesięcznie.
Kluczowe funkcje:
- Nieograniczona liczba kampanii, które wykrywają zachowanie użytkowników i wykorzystują triggery, aby skierować właściwą kampanię do właściwego użytkownika
- Animowane pop-upy
- Design przyjazny urządzeniom mobilnym
- Integruje się z usługami i wtyczkami do e-mail marketingu
- Obsługa klienta na najwyższym poziomie
Bonus – poznaj Freshmail
Ta stworzona w Polsce aplikacja webowa, oferuje wiele pięknie zaprojektowanych szablonów, łatwe w tworzeniu formularze i pop-upy oraz automatyczne autorespondery. Bezpłatna wersja próbna obejmuje testy A/B i sprawdzanie spamu oraz pokazuje, jak wiadomość e-mail będzie wyglądać w skrzynce odbiorczej klienta. Użytkownicy są zachwyceni znakomitą obsługą klienta i rozsądnymi opcjami cenowymi.
Kolejny bonus! Jak sprawić, by newsletter nie trafił do spamu?
Nawet jeśli korzystasz z najlepszych dostępnych narzędzi, istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twój newsletter pozostanie niezauważony. Jeśli więc nie chcesz stracić szansy na przekształcenie odwiedzającego w klienta, postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami:
- Uzyskaj zgodę na wysyłanie e-maili
- Wysyłaj newslettery z własnej domeny (a nie z ogólnego adresu, jak Hotmail)
- Twórz ukierunkowane tematy maili na podstawie zainteresowań użytkowników. Upewnij się, że nie wprowadzają w błąd, co do treści wiadomości e-mail
- Nie używaj słów wyzwalających spam w temacie maila („Bezpłatne”, „Działaj teraz”, „Wygraj”)
- Umożliwiaj opuszczenie listy e-mailingowej
- Dostarczaj treści wysokiej jakości
- Korzystaj z dedykowanych narzędzi do testowania dostarczalności e-maili
- Przestrzegaj przepisów antyspamowych
Podobne posty:
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Porozmawiajmy o Twoim projekcie i zacznijmy budować go razem!