Strona przewinięta w 0 %
left arrow Back to blog

Integracja CRM z WordPressem – Wtyczki, Porady i Wskazówki

WordPress CRM Integrations - Plugins, Tips & Tricks - Develtio

Korzystanie z oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami (Customer Relationship Management) w dzisiejszych czasach nie jest już opcją; to konieczność, szczególnie dla firm zorientowanych na docelowego konsumenta. I chociaż na rynku dostępnych jest wiele samodzielnych rozwiązań, zawsze warto rozważyć zintegrowanie funkcjonalności CRM bezpośrednio ze stroną. Można to łatwo zrobić, gdy Twoja witryna działa na WordPress. Istnieje kilka wtyczek WordPress CRM, które pozwolą Ci wzbogacić Twoją witrynę o narzędzia do skutecznego zarządzania interakcjami z klientami. W poniższym artykule omówimy korzyści płynące z integracji WordPress CRM i przyjrzymy się niektórym z najpopularniejszych wtyczek CRM dla WordPress.Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj dalej!

Czym jest CRM?

Zanim zanurzymy się w bogaty świat wtyczek CRM WordPress, szybko podsumujmy kluczowe cechy, które powinno mieć każde, dobre oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami. Powinno ono oferować takie funkcje jak:

  • zarządzanie kontaktami
  • możliwość śledzenia interakcji z obecnymi i potencjalnymi klientami
  • automatyzacja przepływu pracy
  • zarządzanie leadami
  • zarządzanie wynikami sprzedaży
  • planowanie spotkań i przypomnienia
  • integracja z zewnętrznymi rozwiązaniami np. z klientami poczty e-mail, systemami Point of Sale i usługami przechowywania w chmurze

Lista może być jeszcze dłuższa, bo dobre narzędzie CRM jest w stanie zarządzać większością aspektów relacji biznesowych z klientami. Oprogramowanie CRM od dawna przecież już jest czymś więcej niż cyfrową wersją wizytownika.

Dlaczego warto zintegrować oprogramowanie CRM z WordPressem?

Krótko mówiąc – ponieważ działa to dobrze i kosztuje mniej. Większość samodzielnych rozwiązań CRM – takich jak Salesforce i Agile CRM – jest kosztowna, a nawet jeśli oferują bezpłatne wersje, to zwykle pozbawione są najbardziej przydatnych funkcji. Integracja CRM z WordPressem rozwiązuje ten problem. Już wiele darmowych wtyczek jest w pełni funkcjonalnych, więc bez problemu znajdziesz taką, która najlepiej odpowiada wymaganiom Twojej firmy i w razie potrzeby dostosujesz ją za pomocą niedrogich dodatków. Jeśli czujesz się pewniej dzięki kompleksowym, płatnym rozwiązaniom, do Twojej dyspozycji na WP są również wtyczki premium CRM.

WordPress CRM to znacznie więcej niż to co widać na pierwszy rzut oka… Twojego księgowego. Korzystanie z wtyczek CRM WordPress pozwala na scentralizowanie operacji – każdy aspekt zarządzania relacjami z klientem (w tym kontaktami zintegrowanymi z Twoją witryną) może być efektywnie i wygodnie zarządzany z dobrze znanego Ci pulpitu WordPress.

Nie powinniśmy też zapominać o korzyściach, które Twojemu zespołowi przynosi korzystanie z WordPress CRM. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że wszyscy jego członkowie wiedzą już, jak korzystać z pulpitu nawigacyjnego WP. Dzięki wtyczkom CRM WordPress szybko odnajdą się w znajomym środowisku i będą mogli od razu przystąpić do zarządzania danymi Twoich klientów.

Najlepsze wtyczki CRM WordPress – nasi faworyci

Bez odpowiedniego i dokładnego researchu, raczej trudno jest trafić od razu na najlepszą opcję. Dlatego wybraliśmy jedne z najpopularniejszych i najlepiej ocenianych wtyczek CRM WordPress, aby pomóc Ci podjąć świadomą decyzję.

WordPress CRM Plugin – WP-CRM System

Dosyć lekki, ale bogaty w funkcje i nie kosztuje fortuny. W przeciwieństwie do wielu innych rozwiązań komercyjnych, WP-CRM System pozwala na przechowywanie nieograniczonej liczby kontaktów bez dodatkowych opłat. Możesz z niego korzystać za darmo, ale w wersji płatnej otrzymujesz dodatkowe wsparcie, aktualizacje dla swoich witryn i pakiet rozszerzeń premium, w zależności od wybranego planu subskrypcji.
Dzięki WordPress CRM Plugin dostajesz:

  • łatwy w obsłudze system zarządzania kontaktami z nieograniczoną liczbą wpisów w bazie danych
  • niezbędne narzędzia do zarządzania projektami i analizy działań zawarte w podstawowej wersji wtyczki
  • spersonalizowane pola danych klientów, aby podkreślić najważniejsze informacje
  • bezproblemowa integracja z zewnętrznymi rozwiązaniami, np. Slack, Zapier, Zendesk czy Gravity Forms
  • możliwość importowania/eksportowania dużych plików CSV i przenoszenia ich między różnymi CRM

Przydatna wskazówka: Możesz utworzyć nowy kontakt z istniejącego już konta użytkownika w Twojej witrynie za pomocą jednego kliknięcia. Wtyczka automatycznie pozyska wymagane dane i wygeneruje nowy wpis!

Jedną z wyjątkowych cech systemu WP-CRM jest to, że nie jest on hostowany na serwerze autora. Sam hostujesz swoją instalację, dzięki czemu nie ponosisz dodatkowych opłat za usługę i masz pełną kontrolę nad swoimi danymi.

Kto powinien rozważyć użycie WP-CRM System?

Jeśli masz ograniczony budżet, to trudno byłoby Ci znaleźć lepsze rozwiązanie. Podstawowa wersja wtyczki jest bogata w funkcje, a dodatkowo możesz ulepszyć ją za pomocą wybranych rozszerzeń premium. Płacisz wtedy tylko za wybrane funkcjonalności.
Ale nie chodzi tylko o przystępność cenową. Użytkownicy wtyczki doceniają jej wyjątkowo przejrzysty i prosty interfejs. A sama wtyczka oferuje niezrównaną elastyczność i otwartość na integracje z zewnętrznymi rozwiązaniami, które jeszcze bardziej mogą usprawnić proces zarządzania relacjami z klientami.

Czy wiesz,
że możesz odmienić
swój biznes?
Zacznijmy już teraz

HubSpot

HubSpot to jeden z największych na świecie graczy w branży software’owych narzędzi marketingowych. Firma stworzyła wtyczkę, aby zapewnić doskonałą integrację Twojej witryny WordPress z bezpłatnym HubSpot CRM. Jest to jeden z najbardziej bogatych w funkcje pakietów na rynku:

  • zawiera wbudowany kreator formularzy, który automatycznie synchronizuje zgłoszenia ze strony z CRM. Jest również w pełni kompatybilny z innymi narzędziami do tworzenia formularzy, takimi jak Ninja Forms i Gravity Forms
  • czaty na żywo i chatboty są dostępne jako opcja obsługi klienta; wszystkie interakcje są automatycznie logowane do CRM
  • wszystkie zdarzenia komunikacyjne z klientami są logowane i aktualizowane w czasie rzeczywistym; profile klientów są aktualizowane automatycznie, a informacje zwrotne na temat działań użytkowników na Twojej stronie są natychmiast dostępne
  • posiada w pełni konfigurowalne narzędzie do marketingu mailowego, automatyczne wiadomości e-mail z konfigurowalnymi warunkowymi triggerami
  • wyposażony w różnorodne, pogłębione narzędzia analityczne do śledzenia efektywności interakcji z klientami
  • otwarty na płynną integrację z wieloma zewnętrznymi rozwiązaniami, np. Salesforce, WooCommerce, Zapier, Instagram, Facebook, Gmail, Zoom i wiele innych

Przydatna wskazówka: do swoich projektów formularzy możesz użyć niezwykle prostego i intuicyjnego kreatora typu drag&drop, nie musisz znać się na kodowaniu!

Z HubSpota można korzystać bezpłatnie, ale oprogramowanie pokazuje swój pełny potencjał dopiero w płatnej wersji. Lead scoring, CTA, strony docelowe, raportowanie kampanii i narzędzia SEO są zawarte wyłącznie w płatnych planach. Niestety tylko pierwsze 1000 kontaktów marketingowych można pozyskać bezpłatnie, a liczba wysyłanych do nich e-maili jest również mocno ograniczona.

Kto powinien rozważyć użycie HubSpot?

Biorąc pod uwagę bogactwo funkcji, płynne działanie i przyjazny dla użytkownika charakter, HubSpot pozostaje jednym z najlepiej ocenianych i najpopularniejszych programów CRM WordPress na rynku. Nie jest to jednak rozwiązanie dla wszystkich – mniejsze, dopiero rozwijające się firmy, muszą wziąć pod uwagę, że HubSpot to dość drogie narzędzie, zwłaszcza jeśli chcą korzystać z niektórych funkcji lub znacznie przekroczyć skromny limit kontaktów/e-maili marketingowych. W takim przypadku polecamy inne, bardziej przystępne cenowo rozwiązania. Jednak firmy, które mogą sobie pozwolić na wybór jednego z kosztownych planów cenowych, mogą uznać HubSpot za najbardziej wszechstronne i efektywne rozwiązanie CRM dostępne dla na rynku.

WP ERP

Kolejna wtyczka WordPress CRM sprawiająca, że zarządzanie relacjami z klientami bezpośrednio z pulpitu WP jest dziecinnie proste. ERP to skrót od Enterprise Resource Planning, a CRM to tylko jeden z trzech dołączonych modułów – pozostałe dwa to HR i Księgowość. Wszystkie podstawowe moduły są dostępne za darmo i nie ma ograniczeń dotyczących liczby kontaktów marketingowych ani e-maili. To sprawia, że WP ERP jest realną opcją zarówno dla małych jak i większych organizacji. Brzmi interesująco? Wtyczka oferuje jeszcze więcej:

  • proces instalacji przyjazny dla początkujących i intuicyjny design UX
  • szeroka gama dostępnych funkcji do tworzenia grup kontaktów i zarządzania klientem przez cały “cykl życia”
  • zaawansowane opcje wyszukiwania i filtrowania kontaktów z wykorzystaniem słów kluczowych i atrybutów klienta
  • szczegółowe raporty aktywności CRM
  • rozbudowane moduły księgowe i kadrowe
  • integracja premium z Gravity Forms, MailChimp, Zendesk, WooCommerce i wieloma innymi zewnętrznymi narzędziami.

Przydatna wskazówka: wbudowany komponent pobierania płatności obsługuje ponad 40 walut!

Z WP ERP nie musisz za nic płacić, a dostajesz dużo w zamian. Oczywiście dostępne są płatne rozszerzenia, ale są one ukierunkowane bardziej na konkretne potrzeby biznesowe, niż na standardowych użytkowników. Możesz także zdecydować się na płatną wersję PRO, która zapewni Ci dostęp do rozszerzeń premium, bramek płatności i priorytetowego systemu wsparcia.

Kto powinien rozważyć użycie WP ERP?

Po włączeniu dodatkowych modułów, WP ERP wygląda jak solidna propozycja dla każdej dużej i małej firmy. Możesz używać wtyczki nie tylko do zarządzania relacjami z klientami, ale także pracownikami, budżetem, lokalizacjami i innymi informacjami o firmie. Wbudowany moduł księgowy może z powodzeniem zastąpić każdy zewnętrzny system księgowy, pomagając przy tym obniżyć wydatki. Już samo to sprawia, że WP ERP z finansowego punktu widzenia jest jednym z najlepszych wyborów.

Web-to-Lead for Salesforce

W żadnej dyskusji na temat najlepszych rozwiązań CRM, nie wypada pominąć Salesforce. Jest to najbardziej znany CRM i są ku temu powody. Ten (dość kosztowny) SaaS posiada mnóstwo funkcji, jest łatwo konfigurowalny i skalowalny, a jego bogaty ekosystem aplikacji w chmurze nie ma sobie równych.

Z kolei wtyczka Web-to-Lead for Salesforce została stworzona w jednym, konkretnym celu – zautomatyzowania procesu pozyskiwania leadów ze strony WordPress i przekazywania ich do Salesforce CRM. A to z kolei:

  • eliminuje konieczność kopiowania i wklejania danych ze strony WP do Salesforce CRM
  • umożliwia umieszczenie formularza kontaktowego w dowolnym miejscu na stronie

Przydatna wskazówka: możesz użyć wbudowanego widżetu, aby umieścić formularz bezpośrednio na pasku bocznym!

Postawmy sprawę jasno – Web-to-Lead for Salesforce nie jest najbardziej wyrafinowaną i zaawansowaną wtyczką. Po prostu dobrze wykonuje swoją pracę i poza tym nie oferuje nic więcej. Ale na pewno pozwoli Ci zaoszczędzić dużo czasu na ręcznym eksporcie danych do Salesforce CRM.

Kto powinien rozważyć użycie Web-to-Lead for Salesforce?

Jeśli Twoja firma już płaci za jeden z planów Salesforce, wtyczka Web-to-Lead pozostaje oczywistym wyborem. Sam Salesforce CRM, mimo, że doskonale przemyślany i wykonany, jest również bardzo kosztownym rozwiązaniem, jednocześnie niezbyt przyjaznym dla początkujących użytkowników. Salesforce zdecydowanie nie jest więc najlepszą opcją dla małych firm z ograniczonym budżetem. Istnieje wiele innych i bardziej przystępnych cenowo rozwiązań.

Podsumowanie

Żadne narzędzie CRM nie wykona poprawnie swojej pracy bez szczegółowych i aktualnych informacji. Na pierwszy rzut oka integracja z WordPress CRM rozwiązuje dokładnie ten problem – pozwala na natychmiastowe przetworzenie danych klientów zebranych na stronie i przesłanie ich do CRM. Ale dostępne obecnie wtyczki WordPress CRM oferują o wiele więcej. Stały się one poważną i przede wszystkim realną alternatywą dla samodzielnych rozwiązań CRM. Niezależnie od tego, czy masz ograniczony budżet, czy szukasz usługi premium bez kompromisów, na pewno znajdziesz wtyczkę dopasowaną dokładnie do Twoich potrzeb.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Porozmawiajmy o Twoim projekcie i zacznijmy budować go razem!

    Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA oraz obowiązuje Polityka Prywatności i Warunki Korzystania Google.
    Arkadiusz Zdziebko
    Head of Sales, Develtio