Strona przewinięta w 0 %
left arrow Back to blog

Jak stworzyć stronę członkowską na WordPress?

How to create a WordPress Membership Site? - Develtio

Próbowałeś już reklam, social mediów, marketingu szeptanego… Ale jeśli naprawdę chcesz rozwinąć swój biznes online, nie możesz zapomnieć o przewadze jaką dają płatne subskrypcje członkowskie!

To opłacalny i łatwy sposób na zwiększenie zaangażowania użytkowników. A wszystko, co musisz zrobić, to stworzyć stronę internetową dla członków. Chcesz wiedzieć jak?

Przeczytaj artykuł, aby poznać ciekawe wskazówki i sprawdzone metody.

Zanim zaczniesz – przygotuj się

0Też się kiedyś z tym spotkałeś? Chcesz zdobyć dodatkowe umiejętności, więc szukasz odpowiedniego kursu online. Spędzasz godziny na przeglądaniu Internetu i wreszcie znajdujesz idealną ofertę – podobają Ci się treści, wykładowcy i struktura. Otwierasz stronę i… pojawia się informacja „Dostępne tylko dla członków”.

Czy zrezygnowałbyś z produktu, którego szukałeś godzinami? Najprawdopodobniej Ty i wielu innych, po prostu zarejestrujecie się na stronie i zostaniecie członkami, aby uzyskać dostęp do niszowej oferty.

Właściciele witryn członkowskich liczą właśnie na to, dlatego tworzą treści premium, które są wystarczająco kuszące, aby odwiedzający zostali na dłużej i stali się członkami.

Niestety nie jest to jednak tak łatwe, jak mogłoby się wydawać. Po pierwsze, zanim w ogóle zaczniesz myśleć o tworzeniu strony internetowej z treściami członkowskimi, musisz zrozumieć swoje potrzeby biznesowe, grupę docelową i modele członkostwa. Ale spokojnie, pomożemy Ci.

Jesteś już gotowy, aby stworzyć witrynę członkowską? Przejrzyjmy teraz listę kontrolną, aby sprawdzić, czy niczego nie pominąłeś w przygotowaniach.

Czy wiesz, co to jest strona członkowska i dlaczego jej potrzebujesz?

Taka strona internetowa ogranicza niektóre obszary lub treści, umieszczając je za paywallem (lub „bramą”). Ta prywatna część dedykowana jest wyłącznie zarejestrowanym użytkownikom, dając im dostęp do wszelkiego rodzaju produktów i informacji, np.:

  • Poradników
  • Filmów
  • E-booków
  • Kursów online
  • Specjalnych kodów rabatowych
  • Postów na blogu
  • Sesji coachingowych
  • Podcastów
  • Wywiadów
  • Konferencji
  • Forum członkowskich
  • Subskrypcji

I wielu innych.

Korzyści z budowania strony internetowej dla członków

Wprowadzenie członkostwa dla wybranych użytkowników staje się coraz bardziej popularną strategią, wykorzystywaną w celach rozwoju firmy. Oto argumenty, dlaczego również Ty powinieneś rozważyć tę opcję:

Budowanie relacji z klientami: Kiedy odwiedzający zdecyduje się zostać członkiem (a zwłaszcza jeśli płaci za dostęp), czuje się zobowiązany. Oznacza to, że zaufał on Twojej firmie, jako zdolnej do dostarczania unikalnej i wartościowej wiedzy lub produktów. Klienci, którzy stają się częścią tej prywatnej grupy, zwykle wracają po więcej informacji czy produktów.

Zwiększenie autorytetu: Istnieje pewien psychologiczny efekt, który wyjaśnia jak działa mechanizm ograniczania dostępności do produktów i usług tylko dla wybranej grupy użytkowników. Jeśli coś nie jest dostępne dla wszystkich, to oznacza, że musi być to wyjątkowe, wartościowe i warte uwagi. A jeśli rzeczywiście dostarczasz treści wysokiej jakości, Twój autorytet, jako specjalisty w danej dziedzinie, rośnie jeszcze bardziej.

Uzyskanie pewnego, cyklicznego dochodu: Większość witryn członkowskich korzysta z modelu rozliczeń cyklicznych, co oznacza, że członkowie płacą regularnie za dostęp do treści. Dzięki temu modelowi, przychód jest stabilny. Co więcej, jest to też rozwiązanie skalowalne (lista członków będzie sukcesywnie rosła wraz z upływem czasu). Dodatkowo gdy utworzysz już stronę internetową dla członków, nie musisz zmieniać jej treści wraz z każdym nowym subskrybentem.

Zwiększenie skuteczności działań marketingowych: Członkowie są już zainteresowani Twoją marką, produktem lub treścią. Ich zaangażowanie to szansa na rozwój Twojej firmy. Skorzystaj z bazy danych członków, aby kierować spersonalizowane kampanie e-mailowe i wprowadzać dodatkowe oferty lub niestandardowe usługi.

Znasz różne modele stron członkowskich?

Wybór modelu członkostwa zależy od typu firmy lub organizacji, którą prowadzisz, jej celów i strategii marketingowej.

Zadaj sobie pytanie – co chcesz uzyskać od członków? Interesuje Cię tylko stały dochód z subskrypcji? A może szukasz wsparcia użytkowników dla konkretnej sprawy lub działania?

Uwzględnienie Twoich potrzeb oraz potrzeb grupy docelowej pozwoli Ci zdecydować, czy dostęp do strefy prywatnej na stronie powinien być w pełni płatny czy bezpłatny.

Płatne modele członkostwa

O ile nie prowadzisz organizacji non-profit, w tym modelu członkowie będą proszeni o opłacenie oferty dostępnej tylko dla zalogowanych użytkowników.

W takim przypadku potraktuj model członkostwa jak biznesplan, który określi, jak pobierać i efektywnie wykorzystywać opłaty.

Różne poziomy modelu zryczałtowanego

W modelu ryczałtowym, wszyscy członkowie płacą tę samą kwotę i otrzymują identyczne oferty, produkty lub korzyści. Dzięki temu tabela cen może być prostsza, ale oznacza to również, że nie można stopniowo zwiększać zaangażowania oraz przychodów klientów w oparciu o różne poziomy członkostwa.

Z drugiej strony, model warstwowy zapewnia elastyczność zarówno Tobie, jak i klientowi, który może swobodnie decydować o obniżeniu lub uaktualnieniu swojego planu członkostwa, kiedy tylko zechce. Ponadto członkowie, którzy płacą więcej, mają dostęp do bardziej wartościowych, a często personalizowanych korzyści.

Te dwa rozwiązania można zastosować do różnych typów członkostwa, takich jak (między innymi):

Członkostwo z pełnym dostępem: cała zawartość jest dostępna natychmiast po zakupie członkostwa.

Rozwiązanie na czas określony: ten model oznacza, że ​​odwiedzający nie mają dożywotniego dostępu do płatnych treści, ale uzyskują do nich dostęp przez ograniczony czas, np. 12 miesięcy. Po tym okresie członkostwo musi zostać odnowione.

Drip-feed: Na podstawie cyklicznej płatności zapewnia on dostęp do nowych, regularnie dostarczanych treści, każdego miesiąca.

Kurs online: Jeden z najpopularniejszych rodzajów witryn członkowskich. Kursy można organizować na wiele sposobów – dostępne jako osobne moduły lub do kupienia jako cały pakiet; mogą działać zgodnie z ustalonym harmonogramem lub być stale otwarte dla nowych członków.

Społeczność internetowa: ten format obejmuje platformy, fora i grupy sieciowe, zwykle zbudowane wokół określonego tematu.

Model produktu: umożliwia członkom pobieranie chronionych produktów lub dostęp do zawartości przechowywanej za zaporą płatną, która jest dostępna dopiero po dokonaniu płatności (na przykład wideo, obrazy lub nagrania z konferencji).

Tworzenie własnej strony członkowskiej – lista kontrolna

Zanim zagłębisz się w wybieranie interesujących wtyczek, motywów i pisanie treści, przemyśl następujące kwestie:

    • Czy planujesz dodać strefę dla członków do swojej istniejącej witryny, czy chcesz utworzyć oddzielną firmę opartą na członkostwie wraz z nową, dedykowaną witryną?
    • Czy chcesz ograniczyć wszystkie treści, czy tylko ich część?
    • Czy do modeli rozliczeniowych dodane będą bezpłatne okresy próbne?
    • Jakie poziomy członkostwa będą dostępne (na przykład: indywidualny i grupowy; podstawowy i premium; studencki i profesjonalny itp.). Jakie korzyści będą obejmować różne poziomy?

pricing, membership, membership site

  • Czy płatność będzie jednorazowa czy cykliczna (jeśli wybierzesz tę drugą, to jak często będą pobierane opłaty)?

Czy odpowiedziałeś na te wszystkie pytania?

Zrób teraz pierwszy krok i…

Skonfiguruj witrynę członkowską na WordPress

Potrzebujesz platformy, która będziesz wspierać budowanie społeczności członków – WordPress jest do tego idealnym rozwiązaniem. Chociaż pierwotnie nie był przeznaczony do uruchamiania tego typu witryny, to teraz może skutecznie to robić, dzięki dostępności dziesiątek tysięcy wtyczek.

Załóżmy, że dopiero rozpoczynasz działalność gospodarczą i masz bardzo niski budżet.
W takim przypadku na WordPress możesz na przykład ograniczyć dostęp lub zablokować pliki do pobrania za pomocą stron chronionych hasłem, bez użycia wtyczki.

Jeśli jednak szukasz różnych funkcjonalności i zautomatyzowanego wsparcia w monitorowaniu i organizacji płatnego członkostwa, sprawdź listę dostępnych wtyczek.

WordPress, logo, glow, site

Najpierw oczywiście zainstaluj witrynę WordPress. Wybierz odpowiednią platformę WP – WordPress.org na własnym serwerze będzie bardziej praktyczny niż komercyjny WordPress.com, ponieważ pozwoli Ci na większą elastyczność w dostosowywaniu witryny do Twoich potrzeb.

Będziesz musiał dokonać kilku zakupów:

  • Wybierz dostawcę usług hostingowych i pakiet hostingowy dostosowany do Twoich potrzeb (pamiętaj, że będziesz musiał dostarczać wiele spersonalizowanych treści do wielu osób z różnymi planami członkostwa);
  • Wybierz i zapłać za nazwę domeny oraz
  • Zapłać za certyfikat SSL (Secure Sockets Layer), aby zapewnić bezpieczeństwo transakcji na Twojej witrynie.
Czy wiesz,
że możesz odmienić
swój biznes?
Zacznijmy już teraz

Wybierz motyw dostosowany do witryny członkowskiej

Motyw dyktuje wygląd i ogólny styl Twojej witryny.

Rozpoczynając budowę nowej witryny, pewnie masz już pomysł na to, jak powinna wyglądać. Wybór odpowiedniego motywu sprawi, że witryna będzie atrakcyjna wizualnie, a jej wygląd będzie dostosowany do Twoich potrzeb.

Na przykład wygląd witryny może być powiązany z wizerunkiem konkretnej branży, tematu czy być specyficzny dla danej społeczności. Możesz także dostosować stronę, ze względu na jej przeznaczenie (np. jeśli zdecydujesz, że Twój blog, sklep internetowy i witryny członkowskie powinny mieć różne układy).

Upewnij się, że wybrany motyw nie wygląda tandetnie, ale nie skupiaj się wyłącznie na pięknym interfejsie. Ważne jest, aby motywy WordPress bezproblemowo integrowały się z wtyczkami dedykowanymi do budowania witryn członkowskich; powinny być również szybkie, bezpieczne i elastyczne pod względem dodatków i ewentualnego przyszłego rozwoju witryny.

WordPress, theme, website

Wybierz odpowiednią wtyczkę członkowską na WordPress

Wybierz taką, która odpowiada Twoim potrzebom. Powinieneś poświęcić trochę czasu na to zadanie, ponieważ istnieje naprawdę dużo opcji!

W zależności od celu Twojej witryny internetowej możesz przeglądać:

Konieczne funkcje wtyczek członkowskich

Bez względu na to, która wtyczka członkostwa przyciągnie Twoją uwagę, upewnij się, że zawiera ona kilka podstawowych i niezbędnych funkcji:

  • segmentacja kontaktów (w celu podziału użytkowników na członków i nie-członków).
  • możliwość ograniczenia treści, a także
  • możliwość łatwego tworzenia stron członkowskich i formularzy.

Warto zainteresować się też rozwiązaniami, które dają dostęp do analityki wydajności i umożliwiają integrację z firmami zewnętrznymi (wtyczka powinna integrować się z innymi narzędziami wykorzystywanymi w Twojej strategii marketingowej).

Istnieją też inne funkcje, które Twoja wtyczka musi posiadać, jeśli chcesz skonfigurować solidną witrynę członkowską na WordPress. Powinieneś móc przynajmniej:

  • dodać przyjazny dla użytkownika formularz rejestracji i logowania
  • tworzyć liczne poziomy członkostwa z różnymi planami cenowymi, korzyściami i funkcjami
  • zdefiniować zasady dostępu, które ograniczą wybrane treści dla określonych poziomów członkostwa
  • dodać stronę z cennikiem i bramkę płatności dla kart kredytowych, portfeli cyfrowych czy innych metod płatności (takich jak PayPal, Stripe lub Authorize.net). Bramka powinna obsługiwać płatności jednorazowe oraz cykliczne.
  • włączyć opcje edycji profilu (zmiana hasła, przeglądanie historii płatności itp.)

membership site
Źródło: cozmoslabs.com

Dodatkowe funkcje stron członkowskich

Jeśli czujesz się się na siłach, możesz pomyśleć o dodatkowych bonusach dla osób z płatnymi subskrypcjami członkowskimi. Poszukaj wtyczek społecznościowych i forów (takich jak bbPress) aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników i ich poziom interakcji.

Skonfiguruj usługi poczty e-mail, aby informować klientów o nowych produktach, ofertach specjalnych, aktualizacjach blogów, spotkaniach i konferencjach. A gdy organizujesz wydarzenia, dodaj opcję rejestracji użytkowników, dla wszystkich, którzy planują w nich uczestniczyć.

Nie zapomnij też o wsparciu technicznym dla Ciebie i Twoich klientów. W razie wątpliwości możesz skontaktować się z zespołem WP Tech Support.

Ekspresowy przewodnik po instalacji wtyczek WordPress

Być może Twoja radość z wyboru idealnej wtyczki została przyćmiona obawą, że nie będziesz wiedział, jak ją skonfigurować. Nie martw się. To łatwe.

Jeśli zdecydujesz się na darmową wtyczkę członkowską WordPress, możesz ją zainstalować poprzez wyszukiwanie wtyczek bezpośrednio z pulpitu WordPress. Przejdź do strony Wtyczki » Dodaj nową w obszarze administracyjnym, wybierz swoją ulubioną, kliknij „Zainstaluj teraz”, a następnie „Włącz”.

WordPress, plugin

Możesz także ręcznie dodać wtyczki innych firm. Najpierw pobierz je i zapisz jako plik .zip. Ponownie przejdź do Wtyczki » Dodaj nową, kliknij przycisk “Wyślij wtyczkę na serwer”, wybierz plik .zip z systemu, zainstaluj i aktywuj.

WordPress, plugin

W bardzo rzadkich przypadkach konieczne może być ręczne przeniesienie plików na serwer, żeby zainstalować wtyczkę. Jednak to działanie powinno być wykonane przez programistę.

Twórz treści przeznaczone tylko dla członków

Tak naprawdę najłatwiejszy etap masz już za sobą. Teraz nadszedł czas na najbardziej wymagającą i czasochłonną część – przygotowanie treści premium, czyli treści, które są na tyle cenne, że klienci chcą za nie zapłacić.

Co możesz zrobić? Prawie wszystko, o czym tylko pomyślisz: przygotuj ciekawy kurs, prowadź regularne seminaria internetowe, udostępnij członkom ekskluzywne materiały do pobrania, zaplanuj sesje FAQ na interesujące Cię tematy, nagrywaj wywiady z ekspertami lub pisz ciekawe posty na blogu.

Tylko Ty decydujesz, z czego będzie składać się płatna zawartość Twojej witryny członkowskiej WordPress.

Pamiętaj jednak, aby poświęcić wystarczająco dużo czasu na przygotowania materiałów i zaangażowanie odpowiednich specjalistów. Wszystko gotowe musi być jeszcze przed publikacją strony. Nie ryzykuj. Gdy nowo zarejestrowani klienci wylądują na pustej stronie, bardzo zaszkodzi to Twojej reputacji.

Promuj, przyciągaj i zatrzymuj

Zrób trochę hałasu! Niech wszyscy w mediach społecznościowych wiedzą, że właśnie zbudowałeś wspaniałą stronę dla zarejestrowanych użytkowników, z mnóstwem unikalnych korzyści. Zajmij się wszystkimi kanałami komunikacji, z których mogą korzystać Twoi odbiorcy.

Przyciągaj nowych członków i buduj lojalność wśród istniejących, regularnie dostarczając nowe treści premium, korzyści i funkcje. Rozważ regularne udostępnianie części treści, zamiast udostępniać ją w całości podczas rejestracji. Zainstaluj automatyczne i cykliczne subskrypcje członków oraz spersonalizuj szablony wiadomości e-mail, aby poprawić komunikację z użytkownikami.

Śledź wydajność swojej witryny WordPress

Twoja witryna członkowska zawiera dużo treści, a zatem jest potencjalnie podatna na problemy takie jak szybkość ładowania. Powinieneś stale monitorować wydajność witryny, aby utrzymywać niski współczynnik porzucenia i wysoki współczynniki konwersji. Niektóre wtyczki dedykowane witrynom członkowskim zawierają moduł analityczny. Jeśli wybrane przez Ciebie rozwiązanie go nie posiada, zawsze możesz wypróbować wtyczki przeznaczone do monitorowania wydajności.

Jak widać, łatwo jest zbudować witrynę członkowską na wszechstronnej i elastycznej platformie, jaką jest WordPress.

Chcesz zagłębić się w szczegóły i dowiedzieć się, co jeszcze do zaoferowania ma WordPress? Skontaktuj się z naszym zespołem!

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Porozmawiajmy o Twoim projekcie i zacznijmy budować go razem!

    Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA oraz obowiązuje Polityka Prywatności i Warunki Korzystania Google.
    Arkadiusz Zdziebko
    Head of Sales, Develtio