Strona przewinięta w 0 %
left arrow Back to blog

9 najlepszych widżetów social media dla WordPress

9 Best Social Media Widgets for WordPress - Develtio

Media społecznościowe stanowią ogromną część naszego codziennego życia i z dnia na dzień stają się coraz bardziej popularne. Tylko w latach 2021-2022 liczba użytkowników wzrosła aż o 10% i obecnie wynosi 4,62 mld. To oznacza, że ponad połowa światowej populacji codziennie sprawdza Facebooka, Twittera lub Pinteresta. Nic więc dziwnego, że zdecydowana większość firm wykorzystuje platformy społecznościowe jako narzędzie marketingowe, a to z kolei przynosi im znaczące rezultaty. 75% marketerów uważa, że marketing w mediach społecznościowych zwiększa ruch w sieci, a 90% twierdzi, że pozytywnie wpływa na ekspozycję i wizerunek ich marki.

Czy wiesz, jak najlepiej wykorzystać widżety i ikony mediów społecznościowych, aby poprawić widoczność swojej firmy? Jeśli nie, czytaj dalej.

Wtyczki i widżety social media – dlaczego ich potrzebujesz?

Social media to platformy, na których dzieje się dosłownie wszystko. Klienci wykorzystują media społecznościowe, żeby znaleźć informacje o produktach i usługach, wejść w interakcję z marką, skontaktować się z obsługą klienta czy wymienić opinie o różnych ofertach z innymi użytkownikami platform. Pewnie już to wiesz i działasz w social mediach. Jeśli wykorzystasz je mądrze, możesz stworzyć kompleksową strategię, która zwiększy ruch w witrynie i polepszy świadomość Twojej marki. Pierwszym krokiem jest połączenie Twojej strony internetowej z sieciami społecznościowymi.

Użytkownicy WordPress mogą korzystać z dedykowanych wtyczek zaprojektowanych w celu umożliwienia łatwej integracji mediów społecznościowych ze stroną internetową. Wtyczki te zostały stworzone przede wszystkim po to, aby zachęcić odwiedzających do promowania i udostępniania treści ze stron internetowych na platformach społecznościowych. Obecnie odgrywają one również dużą rolę w zwiększaniu zaangażowania, umożliwiając użytkownikom interakcje z postami wyświetlanymi na Twojej stronie. Nie musisz się martwić o to, jak działa integracja – proces ten jest zautomatyzowany, mierzalny i opłacalny. Dzięki właściwemu wykorzystaniu widżetów mediów społecznościowych, oszczędzasz pieniądze na reklamie, jednocześnie zwiększając widoczność i wiarygodność swojej witryny (i marki).

Rodzaje wtyczek – widżety social media

Wtyczki mediów społecznościowych są “uzbrojone” w różnorodne widżety używane do takich celów jak na przykład:

  • Udostępnianie Twoich treści na platformach społecznościowych użytkowników
  • Odnośniki do kont Twojej firmy w mediach społecznościowych
  • Wstawianie treści z Twoich sieci na stronę internetową witryny
  • Automatyczne publikowanie treści z Twojej witryny na kanałach mediów społecznościowych

Planując kompleksową strategię marketingową, zastanów się, do czego będzie Ci potrzebna wtyczka. Jakie działania mają wykonać użytkownicy – czy będzie to udostępnianie treści, obserwowanie Cię na Instagramie? A może powinni móc czytać i odpowiadać na Twoje tweety bezpośrednio na stronie?

Kiedy już określisz swój cel, czeka Cię jeszcze kilka decyzji do podjęcia. Najpierw zastanów się, czy chcesz płacić za ofertę premium, czy też zdecydujesz się na jedną z darmowych wtyczek. W tym celu sprawdź dostępne funkcje i dodatki wtyczek (w większości przypadków nie będziesz potrzebował ich wszystkich, więc nie inwestuj w coś, czego nigdy nie użyjesz). Sprawdź też, które platformy są obsługiwane przez konkretne wtyczki, czy opcja analityczna jest w nich uwzględniona i czy podobają Ci się proponowane style ikon. Wybór jest ogromny, a szukanie odpowiedniego produktu może chwilę potrwać. Dlatego chcemy Ci pomóc znaleźć idealną wtyczkę, dopasowaną do Twoich potrzeb.

Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się o najlepszych wtyczkach i widżetach WordPress.

Social sharing

Udostępnianie jest podstawową i najpopularniejszą funkcją widżetów mediów społecznościowych zwiększającą świadomość marki i ułatwiającą znajdowanie treści. Wtyczki do udostępniania są zwykle łatwe w użyciu i pozwalają odwiedzającym szerować Twoje posty na ich ulubionych platformach za pomocą jednego kliknięcia.

1) Monarch
Monarch to wysokiej jakości wtyczka WordPress do mediów społecznościowych opracowana przez Elegant Themes, która zapewnia dostęp do ponad 35 serwisów społecznościowych (w tym Reddit, GitHub i YouTube). Jedną z jej plusów jest wysoki stopień personalizacji oraz możliwość śledzenia i wyświetlania statystyk social sharing. Oferuje ona również wybór wielu rozmieszczeń przycisków udostępniania na stronie: pływający pasek boczny, nad lub pod treścią, na obrazach i filmach, automatyczne wyskakujące pop-upy czy automatyczny “fly-in”. Nie jest to może najtańsza opcja, niemniej może być atrakcyjna dla właścicieli firm zainteresowanych pracą z wydajnym systemem zarządzania udostępnianiem i śledzenia.

2) Social Warfare
Bardzo przyjazna dla SEO wtyczka pozwala dostosować obrazy, tytuły postów i opisy, aby zwiększyć liczbę kliknięć. Chwalony za swój wygląd, Social Warfare pozwala używać pływających przycisków udostępniania, które podążają za użytkownikiem w dół ekranu. Ponadto możesz włączyć popularny widżet, który prezentuje Towje najlepsze treści i tworzy na stronie cytaty przygotowane prosto do tweetowania. Co ważne, wtyczka jest zintegrowana z Google Analytics.

Wyróżnione opcje:

Sassy Social Share to bardzo popularna wtyczka do udostępniania treści z kilkoma ustawieniami pozycji przycisków i możliwością dostosowywania ikon. Jest znana ze swoich pomocnych dodatków, takich jak powiadomienia o komentarzach na Facebooku, subskrypcja Mailchimp i Social Analytics. Jest również responsywna na urządzeniach mobilnych.

AddToAny Share Buttons to darmowa i przyjazna początkującym wtyczka z dostępem do ponad 100 sieci społecznościowych.

Czy wiesz,
że możesz odmienić
swój biznes?
Zacznijmy już teraz

Widżety social links

Ich celem jest tworzenie linków do profili Twojej firmy w mediach społecznościowych. A tam odwiedzający mogą zapoznać się z Twoimi treściami, komunikować się z Twoją firmą i śledzić jej strony.

3) Social Icons Widget & Block
To rozwiązanie jest dla Ciebie, jeśli chcesz szybko połączyć swoją witrynę z różnymi profilami społecznościowymi. Wtyczka pozwala łączyć się z ponad 100-tką witryn i sieci oraz wybierać spośród ponad 400-stu niestandardowych ikon o różnorodnych kształtach i wypełnieniach. Wtyczka jest prosta w użyciu dzięki rozwiązaniu „drag and drop”, które służy do zarządzania ikonami i widżetami. Jest też w pełni kompatybilna z edytorem bloków WordPress Gutenberg i w 100% zgodna z RODO.

4) Easy Social Icons
Jak sama nazwa wskazuje, wtyczka jest to bardzo łatwa w użyciu. Jest przyjazna dla początkujących i nie wymaga znajomości kodowania. Możesz dzięki niej tworzyć zestawy ikon i załadować własne ikony mediów społecznościowych, które będą wyświetlane w pionie, poziomie lub na pasku bocznym. Ponadto ma dodaną funkcję Google Social Profile Links, co oznacza, że gdy ktoś szuka Twojej witryny, to również Twoje ikony społecznościowe są widoczne w wynikach wyszukiwania.

Wyróżnione opcje:

Zapewne wiesz, jak ważny jest design dla sukcesu Twojej witryny. Jeśli chcesz, aby ludzie pytali o używane przez Ciebie unikalne, stylowe i kolorowe ikony mediów społecznościowych, użyj Candy Social Widget od WP Explorer. Chcesz dodać kwadratowe, okrągłe lub zaokrąglone przyciski? Wtyczka obsługuje je wszystkie!

Dodatkowo chcielibyśmy wspomnieć o kompleksowym rozwiązaniu social media, dzięki któremu nie musisz korzystać z wielu wtyczek na raz. W jednym narzędziu otrzymujesz social sharing, ikony “follow my profile”, mobilny pasek udostępniania, a także widżety strony na Facebooku i konta na Twitterze. To rozwiązanie to WP Socializer – popularny dzięki swojej wszechstronności i wysokiej wydajności.

Widżety feedów w social media

Widżety feedów w mediach społecznościowych zasługują na większą uwagę, ponieważ są niezwykle skuteczne w zwiększaniu liczby obserwujących. Dzięki nim nie tylko będziesz promować posty początkowo umieszczone na Twoich platformach, ale będziesz też mógł prezentować treści generowane przez innych użytkowników (UGC). Pamiętaj, że użytkownicy bardziej ufają innym ludziom niż markom: 93% konsumentów sprawdza recenzje i rekomendacje przed dokonaniem zakupu.

Widżety feedów, to narzędzia, które wyświetlają treści z wielu kont mediów społecznościowych w Twojej witrynie. Możesz tworzyć różne feedy dla różnych platform (Facebook, Twitter, YouTube itp.) i wybrać format ich wyświetlania – czy to brand wall (prezentujący aktywność Twojej marki), wydarzenie lub wall kampanii hashtagowej.

5) Smash Balloon
Warto zauważyć, że to jedno z najlepszych narzędzi, zawiera cały zestaw dostosowywanych, responsywnych, przyjaznych SEO i zgodnych z RODO wtyczek z wbudowanymi opcjami buforowania:

Facebook feed (znany też jako Social Post Feed) – generuje dynamiczne treści wraz z aktualizacjami Twojej strony na Facebooku i automatycznie przesyła je do Twojej witryny. Wyświetla Twoje treści i posty innych użytkowników, prezentuje opinie na temat produktu lub usługi, a nawet umożliwia transmisję wideo na żywo z witryny WordPress.

Instagram Feed (znany też jako Social Photo Feed)– oprócz automatycznego wyświetlania zdjęć i historii z jednego lub wielu źródeł umożliwia także tworzenie na Instagramie kanałów, z których można bezpośrednio dokonać zakupu produktu (tzw. shoppable Instagram feeds).

Tweeter Feeds –Twoje tweety, konta użytkowników czy konta wybrane według starannie dobranych hashtagów na Twitterze ładowane są z prędkością światła dzięki wdrożonemu buforowaniu postów. Ponadto możesz zachęcać do interakcji ze społecznością, umożliwiając odwiedzającym odpowiadanie na tweety bezpośrednio w Twojej witrynie.

YouTube Feeds – Wersja pro ma wiele ciekawych dodatków: możesz opublikować galerię YouTube jako karuzelę, wyświetlać filmy z wyników wyszukiwania, transmitować treści na żywo w swojej witrynie i pokazać użytkownikom, co trzymasz na liście ulubionych.

Social Wall – łączy feedy ze wszystkich platform w jedną doskonale zoptymalizowaną, konfigurowalną i responsywną ścianę z postami.

6) Flow-Flow Social Stream
Tworzy social walle wyświetlając mieszankę personalizowanych feedów z Facebooka, Instagrama, Pinteresta i Twittera (wersja pro odblokowuje dostęp do większej liczby źródeł) Jest to też doskonałe narzędzie do publikowania treści generowanych przez użytkowników. Rozwiązanie jest wysoce konfigurowalne: możesz dostosować siatki, układy kart, kolory i wyświetlenia. Użytkownicy mogą łatwo wejść w interakcje z wyświetlanymi treściami poprzez udostępnianie, filtrowanie lub kliknięcie dowolnego elementu (np. autora, daty czy linku). Flow-Flow prezentuje responsywny design, zoptymalizowany dla wszystkich rozmiarów ekranu i urządzeń dotykowych. Klienci Pro mogą korzystać z dodatków, takich jak galerie lightbox z opcjami wstępnego ładowania inteligentnych multimediów.

Wyróżniona opcja:

Dzięki umożliwianiu interakcji z użytkownikami, marka zyskuje na popularności. Jedną z zalet Walls.io jest to, że nie tylko gromadzi ona treści z 13 różnych platform mediów społecznościowych, ale także umożliwia odwiedzającym publikowanie obrazów i tekstów bezpośrednio z tabletów lub telefonów. Wtyczka jest wyposażona w automatyczną opcję do moderacji social walli, które pozwala też filtrować i blokować niechciane posty.

Automatyczne posty

Jeśli chcesz zaoszczędzić sporo czasu, to przedstawiamy najlepsze rozwiązania umożliwiające automatyczne publikowanie treści z Twojej witryny w sieciach społecznościowych. Te wtyczki zwykle przechwytują tytuł posta, adres URL i użyty obraz, co sprawia, że ponowne publikowanie tej samej treści jest jeszcze łatwiejsze.

7) Revive Old Posts
Powinieneś sprawdzić tę wtyczkę, jeśli szukasz szybkiego sposobu na udostępnianie treści na wielu kontach na raz. Na platformach społecznościowych można opublikować prawie wszystko – od zdjęć i postów, przez strony, produkty e-commerce, aż po przepisy i projekty. Możesz też określić wiek postów kwalifikujących się do publikacji i stworzyć harmonogram publikowania. Co więcej, jeśli chcesz uzyskać kontrolę nad udostępnieniami i sprawić, by posty były atrakcyjniejsze, możesz dodać do nich generowane przez system hashtagi i niestandardowe podpisy. Dzięki integracji wtyczki z Google Analytics możesz też monitorować swoje treści i ich popularność w sieci.

8) Blog2Social
Podobnie jak Revive Old Post, to narzędzie również oferuje automatyczne zarządzanie udostępnieniami oraz generowanie hashtagów. Możesz spersonalizować teksty za pomocą unikalnych komentarzy, obrazów, GIF-ów i emotikonów. System dobiera również metaopis, stworzony do poprawienia wyników wyszukiwania Twojej witryny.

9) A teraz coś zupełnie innego – Raffle press
To zupełnie inne rozwiązanie. Nie obsługuje żadnej z czterech głównych funkcji wtyczek dedykowanych mediom społecznościowym, o których wspomnieliśmy na początku. A jednak jest doskonałe, jeśli chcesz szybko zwiększyć liczbę obserwujących w mediach społecznościowych i wygenerować ruch na stronie.

Poznaj najpotężniejszą wtyczkę WordPress, która pomoże Ci viralowo promować Twoją firmę, bez konieczności kupowania reklam. Wtyczka zawiera gotowe szablony sprawiające, że tworzenie konkursów w witrynie WordPress staje się bajecznie proste. Ponadto zaangażowani użytkownicy, którzy udostępniają, śledzą, polubią lub polecą znajomym konkursy promowane w mediach społecznościowych, są wynagradzani dodatkowymi możliwościami brania udziału w konkursach. Nie wahaj się więc i sprawdź możliwości viralowe wtyczki, która pomoże sprawnie zbudować społeczność wokół Twojej marki.

Dzięki tak szerokiemu wyborowi wtyczek dedykowanych mediom społecznościowym z różnymi widżetami i funkcjami możesz zbudować kompleksową kampanię marketingową i bez wysiłku przyciągnąć klientów. Sprawdź dostępne opcje – dzięki nim możesz znaleźć to, czego potrzebujesz, aby zwiększyć widoczność swojej marki w Internecie.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Porozmawiajmy o Twoim projekcie i zacznijmy budować go razem!

    Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA oraz obowiązuje Polityka Prywatności i Warunki Korzystania Google.
    Arkadiusz Zdziebko
    Head of Sales, Develtio