Czym jest WooCommerce?

WordPress, powstały w roku 2003, to najpopularniejsza na świecie platforma do budowy i zarządzania treściami stron internetowych. Dlatego tak wiele różnych firm stworzyło do niego rozszerzenia i wtyczki. WooCommerce to darmowa wtyczka wydana przez WooThemes w 2011 roku. Jej zadaniem jest integracja funkcji sklepu internetowego z witryną WordPress, ułatwiając tym samym sprzedaż wszelkiego rodzaju artykułów, takich jak:
  • Produkty - fizyczne i cyfrowe
  • Usługi - B2B oraz B2C
  • Systemy zarządzania nauką (LMS)
  • Kursy video
  • Bilety
  • Subskrypcje

Jak działa WooCommerce?

WooCommerce to wtyczka, która wspomaga użytkownika wze wszystkich aspektach prowadzenia sprzedaży online. Po pierwsze, wszystko co wiąże się z organizowaniem i prezentowaniem produktów, staje się o wiele łatwiejsze. Wystarczy wprowadzić jedno lub kilka zdjęć każdego produktu, opis, cenę, a także potrzebne zmienne, takie jak np. kolory czy rozmiary. WooCommerce wykorzysta te dane i profesjonalnie wyświetli Twoje produkty na stronie, dzięki czemu klienci w łatwy sposób znajdą to, czego szukają. Co, w rezultacie, zwiększy sprzedaż w Twoim sklepie.

Ale to tylko początek tego, co można zrobić dzięki WooCommerce. Wtyczka koordynuje również moduły płatności, dostawy i księgowości, dzięki czemu każdy etap procesu sprzedaży staje się prosty do śledzenia.

Najważniejsze elementy procesu   tworzenia oprogramowania w Develtio

Develtio process
Develtio process

… i żyli długo
i szczęśliwie

1
Zapoznanie się
2
Określenie zakresu prac
3
Kick-off workshop
4
Makietowanie strony
5
Design
6
Budowanie produktu i dokumentacja
7
Testowanie i potwierdzenie jakości
8
Wdrożenie

… i żyli długo i szczęśliwie

Funkcje WooCommerce

WooCommerce zapewnia wszystko czego potrzeba sklepowi online – od dodawania nowych produktów, do zbierania zamówień, włącznie z płatnościami i rachunkami. Najlepsze w tym module jest to, że wszystko jest w nim zaprojektowane z myślą o wygodzie użytkownika, a mimo to, nadal można dostosowywać stronę do własnych potrzeb.

Dostosowanie sklepu do lokalizacji

Sklep w module WooCommerce bardzo łatwo dostosować do konkretnej lokalizacji. Wystarczy, że wpiszesz język, walutę i jednostki miary, których chcesz używać w swoim sklepie, a platforma automatycznie użyje ich w całej witrynie.

Oceny i recenzje produktów

W dzisiejszych czasach klienci w dużej mierze polegają na ocenach i opiniach innych kupujących. WooCommerce pozwala im zostawiać recenzje i sprawdzać, co inni mają do powiedzenia o interesujących ich produktach.

Wbudowany blog

Woocommerce oferuje też funkcję blogowania, jeśli np. chcesz na bieżąco informować klientów o swojej branży, albo opisywać wybrane produkty. Pozwoli to rozwinąć lojalność wśród Twojej bazy klientów, a Ty pozycjonujesz się na branżowego eksperta, co pozytywnie wpływa na sprzedaż.

Filtrowanie i sortowanie produktów

Im łatwiej Twoi klienci będą mogli znaleźć to czego szukają, tym łatwiej będzie im rzeczywiście coś kupić. Dlatego zapewnienie im funkcji w postaci filtrów i sortowania jest niezwykle istotne, aby mogli przeglądać interesujące ich produkty. Moduł WooCommerce ułatwia Twoim klientom oraz Tobie filtrowanie produktów na dwa sposoby:

Kategorie produktowe

Pierwszy i najważniejszy filtr, którego potrzebujesz, to ten, który dzieli produkty na główne kategorie. Na przykład, jeśli sprzedajesz ubrania, takimi kategoriami mogą być płeć czy wiek. Jeśli sprzedajesz biżuterię, Twoje kategorie to pierścionki, naszyjniki, bransoletki i tak dalej. Następnie, warto stworzyć podkategorie do każdej z głównych kategorii. Dzięki WooCommerce, zarządzanie i tworzenie kategoriami produktowymi jest szybkie i łatwe.

Atrybuty i tagi

Oprócz kategorii, każdy produkt musi mieć zestaw swoich cech, takich jak cena, kolor, rozmiar itp. Dodając te tagi, umożliwisz swoim klientom dostosowane do ich potrzeb, szybkie sortowanie i przeglądanie produktów.

Zalety korzystania z WooCommerce

Istnieje wiele zalet korzystania z wtyczki WooCommerce na Twojej stronie, m.in.:
  • Łatwość obsługi, nie wymagająca obeznania z technologią.
  • Możliwość sprzedaży szerokiej gamy produktów.
  • Bogate opcje designu.
  • Wtyczka jest dość przyjazna działaniom SEO, co zwiększa szanse na wysoką pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
  • Dostępność analiz, które pozwalają zobaczyć, jak dobrze sobie radzisz.

Wypróbuj WooCommerce już dziś i przekonaj się, jak bardzo może on wpłynąć na sukces Twojej witryny.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Porozmawiajmy o Twoim projekcie i zacznijmy budować go razem!

    Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA oraz obowiązuje Polityka Prywatności i Warunki Korzystania Google.
    Mariusz Tarnaski
    CTO, Develtio